چرا اهل بيت را كنار بگذاريم؟

فرهنگ برتر


فرهنگ بهتر زیستن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 23 / 1 / 1391
بازدید : 560
نویسنده : رسول

 

آيت‌الله مصطفي اشرفي شاهرودي درگفتگو با سايت بين المللي همکاريهاي خبري شيعه (شفقنا):
چرا اهل بيت را کنار بگذاريم؟
 
آيت‌الله شيخ مصطفي اشرفي شاهرودي استاد سطح عالي حوزه علميه مشهد با بيان اينكه معارف شيعه بايد همان‌طور كه حقيقت قضيه است، منتشر تا موثر واقع شوداظهار كرد:

شيعه از ابتداي تاريخ اسلام مظلوم بود و متاسفانه معارف بلند شيعه همواره در زواياي امور قرار گرفته بود و جهان، اسلام را فقط با معارف اهل تسنن مي‌شناخت و باور نداشت كه يك جمعيتي هم به نام شيعه، با معارفي بسيار بلند وجود دارد. وي با تاكيد بر اينكه در دوران اخير به بركت تلاش علماي آگاه و انقلاب اسلامي ايران، شيعه به شکل وسيعتري به افکار عمومي‌ دنيا عرضه شد، اظهار كرد: تلاشهاي فکري و تحقيقي بزرگان شيعه زمينه‌اي شد تا برخي محققان شناخت بهتري از شيعه پيدا کنند. انقلاب اسلامي نيز سبب شد تا هم افکار عمومي ‌دنيا متوجه فرهنگ و ويژگيهاي تشيع شود و هم محققان در نقاط مختلف جهان از جمله در اروپا به بررسي اين مذهب بپردازند. براي ما شيعيان بسيار آسان است كه به دنبال حقوق تطبيقي و مقايسه‌اي ميان شيعه و ساير مذاهب اسلامي باشيم و بي‌انصافي است كه اهل بيت(ع) را كنار بگذاريم و معارف پيامبر(ص) و قرآن را از افرادي بگيريم كه نسبتي با پيامبر اكرم(ص) نداشتند و او را نديده بودند و به قول خودشان سنت پيامبر و احاديث رسول خدا (ص) به آنها رسيده بود؛ آنهم با علم به اينكه دهها سال شديدا از نشر احاديث جلوگيري مي‌كردند.

آنها مي‌دانند كه علي(ع) همانند سايه همراه پيامبر(ص) بود و از ده سالگي به ايشان ايمان آورد و در خانه پيامبر (ص) بزرگ شد. علي(ع) كسي است كه به‌‌رغم فرزندان بسيار ابيطالب، پيامبر كفالتش را بر عهده گرفت و او نيز تا آخر جانفشاني‌هايي كرد كه بر هيچ كس پوشيده نيست؛

اما اميرالمؤمنين (ع) را به عنوان امام خود باور ندارند.

چنين نيرويي با چنين عظمت، نهج‌البلاغه‌اي در كنار خود دارد كه با معارف بلندش هيچ گاه مغز افلاطون‌ها و ارسطو‌ها به آن نرسيد. بعد از ايشان هم امام حسن(ع)، دعاي عرفه امام حسين(ع) و بعد هم امام سجاد(ع) با صحيفه سجاديه معارف بلند خود را نشر دادند؛ بنابراين تاريخ در مقابل ما قرار دارد و بي‌انصافي است كه بگوييم ديگر مذاهب، معارف پيامبر(ص) را ياد گرفتند؛ اما علي (ع) و اولادش، اين معارف را نمي‌دانستند.

رسانه‌‌هاي ديني مي‌توانند با استناد به نهج‌البلاغه، دعاهاي امام سجاد(ع)، دعاي امام حسين(ع) در روز عرفه يا مكاتب امام باقر

و امام صادق(ع)، مذهب شيعه را معرفي و در جهان اسلام گسترش دهند. همان طور كه پيامبر گرامي اسلام (ص) تاكيد كردند كه قرآن و عترت را به يادگار مي‌گذارم و اين دو از هم جداناپذيرند، وجدان حكم مي‌كند كه اينها نشان دهنده علم و جهت رسول‌الله (ص) هستند. تشيع نيز با ياري گرفتن از آنها مي‌تواند به جهانيان معرفي شود. در بين معارف شيعه موضوعاتي وجود دارد كه در رابطه با اصل شناخت خدا و توحيد است و توحيد مكتبي است كه از ابتدا، شرك و كفر را در مقابل خود داشته است و معارف توحيدي در طول سلسله انبيا بيان شده تا زمان اسلام که به ما رسيده است؛ لذا اگر معارف توحيدي را كه امام علي(ع) در نهج‌البلاغه بيان كرده است، در كنار مكتب ارسطو و افلاطون بگذاريم يا با مكاتب وهابي‌ها و امثالهم مقايسه كنيم يا اگر مطالبي را كه در صحف دانيال و تورات و ... وجود دارد، در كنار شناخت‌هايي كه در مكتب ما از انبيا وجود دارد، بگذاريم، اين مقايسه و تطبيق كردن بسيار موثر خواهد بود.

وي از سايت شفقنا و سايتهاي ديني که مي‌خواهند به شکل جدي فعاليت داشته باشند، خواست تا از همان ابتدا به صورت تطبيقي و مقايسه‌اي وارد شوند و از توحيد شروع كنند تا به مهدي منتظر(عج) برسند؛ چراكه اگر بتوان اين مطالب را بر حسب زمان، انسجام بخشيد و مرتب و تقسيم‌بندي كرد و در رسيدن به هدف از شيوه‌‌هاي علمي‌و دانشمندان اهل فن استفاده کرد، قطعا خدمت ارزنده‌اي در جهت انتشار معارف بلند شيعه در جهان خواهد بود.

استاد حوزه علميه مشهد با بيان اينكه اميد بسيار داريم تا سايت شيعي شفقنا بتواند با تاملي بر مطالب شيعه، اين مذهب را گسترش دهد، توصيه کرد که رسانه‌‌ها با توسل به حضرت ولي عصر(عج) و پشتکار، مسايل را به سرمنزل مقصود برسانند و در مقام استفاده علمي تواضع به خرج دهد.
بر داشت از از سايت روزنامه اطلاعات

تاريخ خبر: شنبه 19 فروردين1391 ـ 15جمادي الاول 1433ـ 7 آوريل 2012ـ شماره25281 .

 




:: موضوعات مرتبط: , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
مریم در تاریخ : 1394/9/13/rasoulshams - - گفته است :
وبلاگ خوبی دارید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








باسلام خدمت شمادوستان عزیز ازاینکه به وبلاگ اومدین متشکرم

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فرهنگ برتر و آدرس rasoulshams.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

متشکرم






RSS

Powered By
loxblog.Com